Få hjälp med rådgivning inom HR

I Sverige förändras ständigt lagar och avtal som rör dig som företagare. För dig som är enskild företagare och ända upp till större bolag så kan det vara svårt att få grepp om vad som gäller exakt för dig och ditt företag. Genom de HR-tjänster som Amesto AccountHouse erbjuder är du garanterad rådgivning av professionella HR-konsulter och du kan få hjälp med kontinuerligt och/eller strukturerat arbetsmiljöarbete. 
Rådgivning 620x350.png

Professionell rådgivning inom HR

Våra specialister kan hjälpa dig med allt från frågor kring din dagliga verksamhet till att hålla reda på de förändringar som sker. Vi ger dig möjlighet att frigöra tid så du kan fokusera på att driva och utveckla din kärnverksamhet.

Har du ingen egen HR-avdelning så kan vi inom vår HR-rådgivning erbjuda bland annat en abonnemangslösning där du betalar för ett visst antal timmar per månad men du har också såklart möjligheten att anlita oss för en punktinsats när behovet uppstår. Vi har kontor i Stockholm men vi kan hjälpa till på andra ställen i Sverige om behov uppstår.


Exempel på områden som vi kan bistå med rådgivning inom:

  • HR-rådgivning

  • Förändringar i kollektivavtal

  • Förändringar i LAS

  • Skattefrågor

  • Utlandspersonal

  • Förmånsfrågor

  • Omförhandling av anställningsavtal vid exempelvis uppköp

Vad är systematiskt arbetsmiljöarbete?

Systematiskt arbetsmiljöarbete är ett arbetssätt för arbetsgivaren som har huvudansvaret för arbetsmiljön. (Vid fler än 10 anställda på företaget ska detta arbete dokumenteras.) Detta arbete är mycket viktigt  både för arbetsgivaren och för att de anställda ska få en trivsam arbetsmiljö och kunna prestera mer på arbetet.

Arbetsmiljö-620.png

Arbetet innebär att undersöka, genomföra och följa upp så att anställda varken skadas, blir sjuka eller far illa.

Detta arbete ska ingå i det dagliga arbetet, exempel på detta är: 

  • Psykiskt arbetsmiljö/arbetsbelastning, kränkningar samt hot och våld
  • Fysiskt arbetsmiljö - buller, bildskärm, luft
  • Social arbetsmiljö - information till alla i företaget

 Viktiga punkter i detta arbete är att ta fram:

  • Policys
  • Rutiner
  • Undersöka, riskbedöma, utreda vid brister, göra omedelbara åtgärd, följa upp

Enligt Arbetsmiljöverket (AFS 2001:1) ska detta vara ett ständigt arbete för arbetsgivaren. Känner ni att ni inte hinner med och behöver hjälp med mallar, policys eller med att hantera dessa frågor, tveka inte att höra av dig till oss på Amesto AccountHouse. Du finner våra kontaktuppgifter nedan. 

Kontakta Amesto AccountHouse

Sofia Gonzalez

Sofia Gonzalez 

HR-specialist/lönekonsult

Tel: +46 70 771 43 99

Kontakta AccountHouse Offertförfrågan
Ta kontakt så återkommer vi inom kort.

Fyll i formulär

Andra tjänster

Global Payroll Awards
Amesto AccountHouse AB har två år i rad vunnit på Global Payroll Awards.  

The Payroll Awards 2017         Amesto AccountHouse AB vann priset In-Country Payroll Provider of the Year