Senior Redovisningskonsult

HELT ÄRLIGT. DET SPELAR INGEN ROLL VAR DU BOR

Senior Redovisningskonsult.

Amesto AccountHouse hjälper alla typer av företag i olika storlek. Vi hanterar allt från ekonomi till HR och lön. Vi står för flexibilitet, god kvalitet och hög kompetensnivå.

Nu letar vi efter ekonomer som önskar att bli en del av vårt accounting team, men som kan jobba från sitt hemmakontor. För det spelar ingen roll var du bor, så länge du brinner for att leverera professionella resultat.

Få det bästa av två världar

Via digitala verktyg jobbar du tätt med kunderna och dina nya kollegor i Stockholm. Du samarbetar med ditt team, samtidigt som du jobbar självständigt från ditt hemmakontor. Jobb er något du gör, inte ett ställe du går till. För oss är det din kompetens och erfarenhet som er viktigast, och då kan ditt hemmakontor befinna sig var som helst.

Så är du en av de som triggas av frihet, och vill du jobba för en nyskapande arbetsgivare som ger dig utmaningar? Har du erfarenhet av rådgivning och ekonomistyrning, och därtill ett stort intresse av att lära dig nya system? Är svaret ja är det bara en sak att göra – ta möjligheten och sök!

Arbetsuppgifter och ansvar:

  • Redovisning och ekonomirådgivning
  • Bistå i frågeställningar till kunder och medarbetare
  • Deklarationer och skatterådgivning
  • Bokslut, Årsredovisning och bolagsdeklarationer
  • Avvikelsesanalyser, nyckeltalssrapportering och rapportering i enlighet med lagkrav
  • Budgetering
  • Delta i produktion och uppdrag efter behov
  • Kvalitetssäkring och kontroll av andras arbete
  • Säljstöd
  • Löpande kunddialog och kunduppföljning
  • Implementering och uppstart av nya kunder
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Önskade kvalifikationer:

  • Ekonomiutbildning på master eller bachelor nivå
  • Auktoriserad redovisningskonsult/affärsrådgivare
  • Minimum 3-5 års erfarenhet från ställningar inom redovisning, revision eller ekonomi
  • Driven i arbetet kring årsredovisning och ekonomirapportering
  • God systemförståelse och intresse för nya system. Erfarenhet av Visma.net, Visma Business, Fortnox eller Xledger är en fördel

Personliga egenskaper:

Som anställd i Amesto Remote kommer du att arbeta 100 % från ditt hemmakontor varsomhelst i Sverige, och det är därför viktigt att du har ett bra självledarskap. Förmåga att stukturera det egna arbetet, jobba självständigt och leverera enligt tidplan är nödvändiga egenskaper i denna roll.

Vad vi erbjuder:

Arbetsmiljön är professionell, med en social, öppen och varm kommunikation. Du vill regelbundet möta teamet ditt och andra kollegor på nätet, så att du får goda möjligheter till support, stöd och samarbete i vardagen.

Vi har en stark företagskultur som också trivs på avstånd, och vi drar stor nytta av att vara en del av en nordisk konsern, där vi kontinuerligt jobbar med att väva in ny teknologi för att göra vardagen mer effektiv för våra kunder och medarbetare.

Interesserad?

Om du är fortsatt intresserad, ser vi fram emot din ansökan och CV.

Tillträdelse är så snart som möjligt, men vi väntar självklart på den rätta kandidaten, och du är hjärtligt välkommen att kontakta oss för ytterligare information. Vi ser fram emot att höra från dig.